Home / Biznis / Rekordna sezona za “Čutinu lubenicu”, dostava u novom prepoznatljivom vozilu
Rekordna sezona za “Čutinu lubenicu”, dostava u novom prepoznatljivom vozilu

Rekordna sezona za “Čutinu lubenicu”, dostava u novom prepoznatljivom vozilu

Ljetne vrućine, po mnogima, najlakše se podnose uz dobru lubenicu, a u Velikoj Kladuši najbolje osvježenje predstavlja “Čutina lubenica”. Porodica Čuturić iz sela Grabovac u Velikoj Kladuši, predanim zalaganjem i radom, izgradila je prepoznatljiv brend kada je u pitanju uzgoj ove poslastice i vjerovatno prva u ovom dijelu države krenula u proizvodnju lubenice na komercijalnoj osnovi.

Svoju prvu plantažu lubenica Mehmed Čuturović i njegova supruga Emina, zasijali su davne 1989. godine, na površini od jednog dunuma. S vremenom se ta površina širila, a nosilac aktivnosti danas je njihov sin Elvedin, koji je lubenicu uzgojio na sedam dunuma zemljišta.

“Moj otac je radio u Agrokomercu i bio je upravnik na pogonima za preradu voća i povrća, a 80-tih godina bavili smo se uzgojem šampinjona te bili kooperanti Agrokomerca za uzgoj krastavaca. Tako da smo oduvijek imali tradiciju bavljenja poljoprivredom. Godine 1989. zasadili smo svoju prvu lubenicu, na otprilike dunum zemljišta. Dolaskom rata, prodavali smo na pijacama i išlo je solidno. Nakon rata, proširili smo našu proizvodnju, te zasijali 2-3 dunuma lubenice, zavisno od potrebe, jer se lubenica tada nije mogla prodati, kao što je to danas slučaj”, priča na početku razgovora za Klix.ba Elvedin Čuturović.
170826038.5_mn

Najbolja sezona do sada: Uzgojili 30 tona lubenice

On kaže da je od 2000-te godine proizvodnja i prodaja intenzivno počela rasti, a vrhunac su imali u ovoj sezoni.

“Ove godine posijali smo lubenicu na sedam dunuma zemljišta i očekivali smo da ćemo imati 35-40 tona. No, sezona je krenula malo ranije, plod je bio nešto sitniji, tako da smo imali 30 tona, što je opet rekord u odnosu na sve prijašnje godine, jer nam je prosjek do sada bio od 18 do 20 tona”, govori Elvedin.

Na pitanje kako je lubenica podnosila iznadprosječno toplo ljeto, on ističe da su u pet-šest dana ekstremnih vrućina morali biti jako aktivni kako bi sačuvali lozu “da ne izgori”.

“Najviša ulaganja su u repromaterijal, odnosno u sjeme, foliju i sistem za navodnjavanje. Sistem za navodnjavanje je možda najbitniji, jer bez vode, posebice na velikim temperaturama, nema ništa od dobre lubenice. No iznad toga se krije veliki rad i trud, jer konstantno nailaze periodi, tipa hladne noći, koji ne odgovaraju lubenici i tada proizvođač stupa na scenu i njegovo zalaganje kako bi svoj proizvod sačuvao”, objašnjava naš sagovornik.

On kaže da područje Bosne, a posebice Krajine, nije poznato po uzgoju lubenice, već zemlje poput Makedonije, Turske, neki dijelovi Srbije, itd., pa se proteklih godina lubenica u najvećoj mjeri i uvozila iz tih zemalja. Na napominje da se kvalitetna lubenica može se uzgojiti i u Bosni i Hercegovini, pa čak i predjelima koji u ljetnom periodu nisu obliježeni naročito velikim temperaturama zraka. Elvedin je 2014. godine organizirao i prvu Krajišku bostanijadu, gdje se obilježavao Dan lubenice s besplatnom degustacijom.

Kako prepoznati zrelu i slatku lubenicu

Kao čovjeka koji se bavi uzgojem lubenice i kroz čije su ruke prošle tone ukusne poslastice, od Elvedina smo zatražili odgovor na vječitu zagonetku: kako prepoznati zrelu i slatku lubenicu.

“Postoje tri faktora koja mi pratimo: Prvo, postoji jedan ‘zaperak’ koji se osuši i to je pokazatelj da lubenica više ne prima sok, odnosno da se odvojila od loze i da je zrela. Drugo je da mjesto na kojem lubenica ‘leži’ na zemlji požuti. To je u najvećem broju slučajeva znak da je lubenica zrela, međutim ne mora uvijek značiti, budući da kod nekih sorti to nije pravilo. I treće, pruge na lubenici počnu poprimati bijelu boju. Kada se spoje ta tri faktora, lubenice su u 95 posto slučajeva zrele i slatke. No napominjem opet, neke sorte su drugačije i za njih vrijede druga pravila”, objašnjava naš sagovornik.

Novo dostavno vozilo: Golf 2 u bojama lubenice

On kaže da se na njegovih sedam dunuma nalazi skoro 80 posto jedne sorte, dok ostatak “eksperimentiše” sa ostalim sortama. Sve u svemu, sve što je proizveo ove godine, bez problema je prodao.

“Ne mogu vam opisati koliko je naša lubenica tražena. Da sam imao još deset tona, sve bi otišlo. Dovoljno vam govori činjenica da 80 posto lubenice već prodam kod kuće, dok ostatak dostavljam kućama. Skoro nemam potrebe da pravim svoje štandove. Uglavnom, moja lubenica snabdijeva cjelokupnu Veliku Kladušu”, kaže naš sagovornik, dodajući da se uzgoj lubenice ne nalazi u sistemu državnog poticaja sa bilo kojeg nivoa vlasti, čime uspjeh njegove porodice posebno dobija na značaju.

Od ove godine, mada ne u punom kapacitetu, biznis porodice Čuturović obilježava i novo dostavno vozilo u prepoznatljivim bojama i šarama lubenice. Naime, Elvedin je iskoristio svoje iskustvo u mehaničarskim radnjama, te popularnog Golfa “dvojku” pretvorio u lubenicu na četiri točka. Auto je osmišljeno da, kako s vanjske strane, tako i enterijerom, predstavlja lubenicu.

“Odlučio sam se na Golf 2 jer je ono ‘legendarno vozilo’ na našim prostorima i ljudi je i dalje puno koriste. Odavno sam imao ideju da takvo nešto uradim, jer imamo i kućnu dostavu lubenice. Budući da sam sam primarno po zanimanju autolimar, nije mi to bilo problem provesti u djelo. S tim da, zbog velikog posla ove sezone, nisam uspio u potpunosti završiti uređenje auta, tako da će od iduće sezone biti u potpunoj funkciji”, kaže za kraj Elvedin.

Klix.ba

About Asmir Alić

Comments are closed.

Scroll To Top